Chase Jarvis

2008.01.28. 14:10 fotós

Chase Jarvis profi reklámfotós. Sok fotós szeretne olyan lenni nagy korában, mint ő. Chase fontosnak tartja, hogy visszaadjon a fotóstársadalomnak egy kicsit abból, ami neki jutott. Ezért is beszél például konferenciákon.
Alább látható egy videó (angolul), amelyen ő beszél majd' egy óráig. Ha nincs annyi időd, vagy az angol nem annyira fekszik, akkor fusd át, amit alá írtam.

 

Ha valmiért nem töltődne be a videó klikkelj ide.

Hard work: kemény vagy szorgalmas munka. Nem lehet részmunkaidőben igazán jól csinálni. Több, mint egy teljes munkaidős állás. Előfordul, hogy hosszabb időt távol kell töltened az otthonodtól, családodtól. Részben ezért van szükséged a második pontra:
Passion: szenvedélyesen szeretni azt, amit csinálsz. Szenvedély a fotókért, amiket csinálsz. Egyszerű: nem érhetsz el túl sokat, ha nem igazán szereted a dolgot. És kell, hogy maradjon időd arra, hogy azt fényképezd, amit igazán szeretsz. Ez Chase esetében a fekete-fehér tájkép.
Personal style: a Te egyéni stílusod. Kell, hogy legyen valami, ami megkülönbezteti a Te munkádat a tömegétől. A saját stílusod lesz a Te branded, márkád. (Eszembe jut, amit Szipál Mártontól hallottam: egyszer egy színésznőt fotózott Amerikában, aki a képeket elküldte egy szereplőválogatásra. Amikor sorra került a meghallgatáson a casting szakemberek ránéztek a képekre és felkiáltottak "Szipál Hollywood", és utána 20 percig csak Szipál Mártonról beszéltek. Na, ez a personal style.)
People: emberek. Nem csupán a modellek fontosak, akiket fotózol, de a fotós kollégák is. Része kell, hogy legyél egy közösségnek. (Chase ezt nagyon jól csinálja például a videóival a blogján, vagy a már rendszeres hétvégi találkozókkal.) Ha megosztod a "titkaidat" a többiekkel, azzal hozzájárulsz ahhoz, hogy az egész fotós társadalom jobb legyen.
Business: az üzleti oldal és az üzleti készségek fontosak, hogy megrendeléseket kapj és fizzessenek is azért, amit csinálsz. Ezt bizony legtöbbünknek meg kell tanulnunk. Pár könyvet el kell olvasni a témában.
Unconventional: szokatlan, a szabályoktól eltérő. Csinálj úgy képeket, ahogy korábban senki. Legyél kreatív. Vidd olyan helyre a gépedet, ahonnan még senki nem fényképezett.
Give Back: adj vissza annak a közösségnek, amiben élsz és dolgozol. Ezt megteheted úgy, hogy oktatsz, beszédeket tartasz konferenciákon, vagy akár blogot írsz.

És egy ütős pont a vége felé:

Pros’ thinking: Get Smart
Amateurs’ thinking: Get Paid

profi gondolkodás: Légy okos
amatőr gondolkodás: kapj érte pénzt

 

Szólj hozzá!

Címkék: fotó videó fotózás jarvis reklámfotó

A bejegyzés trackback címe:

https://businessphoto.blog.hu/api/trackback/id/tr4736534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása